Zużyte opony = gumowy surowiec. Nie wyrzucaj, odzyskuj, chroń środowisko

Kiedy mówimy, że opona jest zużyta?

Bez niej jazda autem byłaby niemożliwa. Może być mniejsza lub większa, droższa lub tańsza, zimowa lub letnia, jednak na każdą w końcu przychodzi czas...

Jak zatem rozpoznać, że nasze "gumy" powinny już zostać oddane do najbliższego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych?

Poniżej zestawiono najważniejsze czynniki dyskwalifikujące nasze opony przed dalszym użytkowaniem:

1. Głębokość bieżnika o wartości wskaźnika zużycia TWI = 1,6 mm. Taka opona charakteryzuje się znacznie mniejszą przyczepnością do podłoża, zwłaszcza kiedy jest mokre.
2. Uszkodzenia typu: przebicie opony, odsłonięcia/deformacje drutówki, załamania/rozwarstwienie opasania, pofałdowania/ otarcia wewnętrznych warstw gumy czy zniszczenia będące następstwem kontaktu z substancjami żrącymi to także czerwona kartka dla naszych opon.
3. Wiek powyżej 6 lat (wg niektórych producentów - 10 lat ) od daty produkcji, nawet przy zachowaniu dobrych parametrów technicznych opony. Jak twierdzą specjaliści stare opony to większe ryzyko awarii. Dlatego też po upływie 5 lat od daty produkcji zalecane jest poddawanie opon regularnej kontroli pod kątem zmian starzeniowych i zmęczeniowych gumy.

Zatem! Regularnie sprawdzajmy nasze opony, a kiedy się zużyją oddajmy je do najbliższego PSZOK'u, żeby nie marnować tak cennego surowca wtórnego!

Źródło:
1. http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/poradnik-nabywcy-opon/kiedy-zmienic-opony;
2. http://www.oponeo.pl/artykul/zuzycie-opon-po-czym-je-poznac.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...