Zużyte opony = gumowy surowiec. Nie wyrzucaj, odzyskuj, chroń środowisko

office 2016 education version autocad architecture 2017 for sale oem article how much acrobat xi pro have a peek at these guys dreamweaver cs5.5 student price
2015 for sale online https://www.colornote.com

Dom z opon

Czy wiecie, że na świecie istnieje już ponad 2000 Earthshipów tj. budynków, konstruowanych z lokalnie dostępnych materiałów, w tym odpadów i ziemi? Domy ze "śmieci" są ogrzewane pasywnie, a dzięki zastosowaniu dodatkowych systemów m.in. filtrów wody, mogą być one całkowicie samowystarczalne. Jednym z podstawowych materiałów konstrukcyjnych takiego budynku są wypełnione ziemią zużyte opony samochodowe. Masa termiczna powyższej konstrukcji jest bardzo duża, dzięki czemu  bez względu na klimat możliwe jest ogrzewanie całego domu jedynie energią słoneczną.  

Technologia budowy Earthshipów została opracowana w 1970 roku przez Mike'a Reynolds'a, a najstarsze budynki tego typu można podziwiać w Nowym Meksyku. Pierwszy Earthship w Polsce powstał w Mierzeszynie koło Gdańska. Dom o powierzchni  150 mkw posiada własne ujęcie wody i niewielką elektrownię wiatrową. Jak twierdzą właściciele - państwo Egiert, budynek nie generuje żadnych kosztów. Obecnie trwają przygotowania do budowy podobnej "inwestycji" w miejscowości Prucheńsko Małe, w okolicy Łodzi. 

Earthshipy posiadają wiele zalet, do których należą m.in.: udział w recyklingu odpadów, w tym zużytych opon, niższy koszt budowy w stosunku do domu z tradycyjnego budulca, samowystarczalność czy niskie koszty eksploatacji. 

Źródło: 

1. http://earthship.pl/

2.http://www.muratorplus.pl/technika/zrownowazony-rozwoj/dom-z-opon-z-pozwoleniem-na-budowe-poszukiwani-wykonawcy-nowej-inwestycji_82667.html 

3. http://radiokaszebe.pl/mierzeszyno-pierwszy-dom-ekologiczny-z-opon/ 

 Zdjęcie pobrano ze strony: http://www.muratorplus.pl/technika/zrownowazony-rozwoj/dom-z-opon-z-pozwoleniem-na-budowe-poszukiwani-wykonawcy-nowej-inwestycji_82667.html 

Niekonwencjonalne wykorzystanie zużytych opon

Powszechnie wiadomo, że recykling materiałowy czy odzysk energetyczny zużytych opon są procesami, które przynoszą wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Dzięki nim oszczędzamy zasoby ziemi, a gumowy surowiec dostaje nowy etat. Nie ukrywajmy jednak, że oba pojęcia brzmią dość poważnie... A jakby spojrzeć na to wszystko z lekkim przymrużeniem oka;-)?

Na pewno każdy z nas widział w swoim otoczeniu jakiś przykład niekonwencjonalnego wykorzystania zużytych opon. Może kwietnik w przydomowym ogródku czy huśtawka nie są pomysłami szczególnie oryginalnymi, ale gdyby zabawić się na przykład w projektanta sztuki, to kto wie, co mogłoby powstać! Jak się okazuje wyobraźnia ludzka nie zna granic! Meble z opon, biżuteria, ubrania, rzeźby - pełen pakiet. Powstał nawet specjalny kierunek sztuki - Recycling Design, wykorzystujący śmieci do tworzenia przedmiotów codziennego użytku czy elementów wyposażenia wnętrz.

Oglądając niektóre z obiektów, trudno wyjść z podziwu, jak designerskie przedmioty można stworzyć ze zużytych opon. Niektórzy z Was zapewne dorzuciliby kilka nowych pomysłów. No właśnie. Być może już niedługo będzie ku temu okazja! Zachęcamy do śledzenia najbliższych wydarzeń na naszej stronie!

Zdjęcie pobrano ze strony: http://www.projekt-dom.com.pl/2015/04/cos-z-niczego-jak-zrobic-meble-ze.html

Weź udział w VII Konferencji Gumowy Surowiec!

Dnia 28 października 2015 roku odbędzie się VII Ogólnopolska Konferencja na temat właściwej gospodarki zużytymi oponami, organizowana przez CUO OO S.A oraz MTP sp. z o.o.

Konferencja jest częścią Międzynarodowych Targów Technologii i Produktów dla Zrównoważonego Rozwoju i Usług Komunalnych POL-ECO-SYSTEM, organizowanych w dniach: 27-30 października bieżącego roku w Poznaniu.

Już jest dostępny formularz zgłoszeniowy, którego wypełnienie umożliwi otrzymanie zaproszenia na Konferencję oraz bezpłatne zwiedzanie targów POLECOSYSTEM 2015.

Zachęcamy do udziału w konferencji! - więcej ....

><param name="src" value="images/konferencja_2015/flash/poleco_600x100.swf" />

Nowy etat dla zużytej opony

Drogie Opony!

Wydawałoby się, że jedynym rozwiązaniem na Wasze "wypalenie zawodowe" (zużycie na drodze) jest zakończenie kariery zawodowej...Jednak jak się okazuje, w dzisiejszych czasach wystarczy trochę się przebranżowić w ramach recyklingu materiałowego, żeby znaleźć nową, równie ciekawą pracę!

Pracodawcy najczęściej oferują zużytym oponom "pracę" w następujących branżach:
1. Ochrona bezpieczeństwa ruchu drogowego. Praca na stanowisku: próg zwalniający (liniowy/wyspowy), podwyższone przejście dla pieszych, wysepka drogowa, podstawa pod znak drogowy oraz pachołek drogowy.
2. Motoryzacja. Praca na stanowisku: dywanik samochodowy, wycieraczka, mata bagażnikowa.
3. Budownictwo i aranżacja wnętrz. Praca na stanowisku: pokrycie dachowe, wycieraczka wewnętrzna, wycieraczka zewnętrzna, wykładzina podłogowa
3. Kolejnictwo. Praca na stanowisku: gumowa przekładka podszynowa.
4. Rolnictwo. Praca na stanowisku: mata legowiskowa dla bydła.
5. Sport i rekreacja. Praca na stanowisku: darń boiska piłkarskiego, nawierzchnia placu zabaw, ścieżka do biegania.

I wiele innych Smile

Wszystkie zużyte opony gotowe podjąć nową pracę są proszone o przesyłanie swojej kandydatury (CV + list motywacyjny) na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. ;-) Gwarantujemy etat każdej oponie!

 Tongue out

Źródło:
1. http://www.geyer-hosaja.com.pl/
2. Gronowicz J, Kubiak T. RECYKLING ZUŻYTYCH OPON SAMOCHODOWYCH. PROBLEMY EKSPLOATACJI; 2-2007; S: 5-18.

Wykorzystanie gumowego surowca w modyfikacji asfaltu

Czy wiecie, że kauczuk naturalny jako składnik modyfikujący asfalt po raz pierwszy zastosowano w roku 1902? Wprowadzenie do nawierzchni kauczuku z rozdrobnionej gumy odbyło się nieco później - lata 60 - te ubiegłego wieku. Wykorzystanie gumy jako dodatek do asfaltu wynikało wówczas przede wszystkim z aspektów ekonomicznych - kauczuk wyprodukowany ze zużytych opon jest tańszy od kauczuku naturalnego. Dziś, głównym powodem dodawania miału gumowego do nawierzchni asfaltowych są względy ekologiczne. Jak podają specjaliści - 1 km autostrady czteropasmowej = zagospodarowanie ok. 3 tys. zużytych opon.

Wprowadzenie gumy do mieszanki mineralno-asfaltowej odbywa się metodą na mokro lub na sucho. W pierwszym ze sposobów do asfaltu zostaje dodana rozdrobniona guma o uziarnieniu mniejszym niż 1 mm. W wyniku tego procesu powstaje lepiszcze gumowo-asfaltowe, stosowane później w wytwarzaniu mineralnobitumicznej mieszanki. W metodzie suchej rozdrobniona guma jest dodawana bezpośrednio do mieszanki mineralno-asfaltowej. Guma w powyższym sposobie może być traktowana w dwojaki sposób. Gdy do mieszanki dodaje się gumowy surowiec o najdrobniejszej frakcji (w celu jej rozpuszczenia w asfalcie), guma odgrywa rolę modyfikatora asfaltu. Natomiast jeśli stosuje się materiał o większym uziarnieniu, guma traktowana jest jako kruszywo.

Ekonomia, ekologia... No dobrze, ale nie zapominajmy także o względach jakościowych zmodyfikowanej gumą nawierzchni asfaltowej. Wzbogacony w gumowy surowiec asfalt posiada wiele zalet m.in: charakteryzuje się zwiększoną trwałością oraz elastycznością, redukuje odbijanie światła, wpływa na ograniczenie emisji hałasu czy też zwiększa szorstkość nawierzchni.

Źródło:
1. Sybilski D.: Zastosowanie odpadów gumowych w budownictwie drogowym. Przegląd Budowlany 5/2009: 37 - 44.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...